Mount Everest gezien!!!!!!!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Desiree IJsselstein - WaarBenJij.nu Mount Everest gezien!!!!!!!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Desiree IJsselstein - WaarBenJij.nu

Mount Everest gezien!!!!!!!!!

Door: Kipdees

Blijf op de hoogte en volg Desiree

22 Oktober 2006 | Nepal, Kathmandu

Donderdag mochten we uitslapen en vertrokken we om half 11 met de bus de "heuvels"in. Wij vinden het nog steeds bergen, maar volgens onze gids is dat echt niet zo!
Aangekomen bij een hotel bovenop de heuvels met een waaaaanzinnig uitzicht. Na de lunch gewandeld langs de dorpjes en door de natuur.Begint echt op hiken te lijken.
Net aan het eind van de tocht begon het te regenen, onweren, hagelen, bliksemen.....
Dat is op zich best mooi in de bergen!

Vrijdagmorgen werden we om kwart voor 6 gewekt, omdat je 's ochtends het beste de bergen kan zien. En dan bedoelen we dit keer de echte... Even wachten tot de zon opkomt (best koud),maar dan sta je toch boven op het dak van je hotel naar de Himalaya te kijken.En dus de Mount Everest gezien!!!
Even ontbijten en toen zijn we terug gaan lopen vanaf de heuvels naar het dal. Een wandeling van ongeveer 2 uur. Laatste stukje met de lokale bus naar Bhaktapur (nadat Cin even op een bamboe schommel heeft gestaan).
Bhaktaput is 1 van de 3 koningssteden in de Kathmandu-vallei. Deze stad heeft nog heel veel oudheden en een auto-vrij centrum.
Geloof ons,daar maken ze gebruik van, er is geen stukje straat ongebruikt gelaten. Heel de stad is een marktplein.

We zijn met onze neus in een festival gevallen die 5 dagen duurt, dus gisteren werd heel de stad verlicht met allemaal "waxine-lichtjes" (middeleeuwse uitvoeringen hebben ze hier nog) en de kinderen gingen zingend langs de straten voor eten en geld!(soort sint-maarten)

Vanmorgen zijn we weer teruggegaan naar Kathmandu. Daar hebben we de laatste culture bezienswaardigheden gezien...(poeh, kan geen hindoe tempel meer zien). En vanaf nu zijn we weer even vrij!!!!!!!!!!!!!!
Er staat trouwens nu wel een soort boerenkapel voor ons raam vreselijk vals te spelen en ik voel dat ze ons aanstaren!

De rest van het programma vragen jullie???
Morgen vertrekken we naar Chitwan Park (6 uur rijden) En daar gaan we olifanten safari, kano'en, jeep-safari enz. Wat je ook maar kan verzinnen in een nationaal natuurpark! Daar zijn we 1,5 dag. En dan mogen we weer naar India, eerst een 7 uur duurde bustocht en dan aansluitend 13 uur in de nachttrein..... Wat een feest gaat dat worden.Dan nog 2 dagen Dehli en dan zit het er weer op voor ons. Dan mogen jullie ons weer in de armen sluiten!!!

Geen foto's vandaag..

• 22 Oktober 2006 - 12:28

T:

Zucht, de Mount Everest... Schijnt zo vroeg dus echt supermooi te zijn. Klinkt nog steeds allemaal erg anders en on-westers en daarom alleen al super! Genietze.

• 22 Oktober 2006 - 12:39

Marjan:

Oooh Dees... je bent dus helemaal gewend aan vroeg opstaan.... dus voor ons wekelijkse zwemochtendje draai je je hand niet meer om... en ´t bevalt mij juist zo goed om me nog ´s lekker om te draaien om half 7...

Maar Nepal klinkt overigens een stuk frisser dan India, haha ! Ben heel benieuwd naar de safari, tof hoor ! En meisjes, 1 levensgevaarlijke kanotocht hebben jullie destijds overleefd, wees nou wijs en blijf lekker aan de kant zitten als de rest van ´t gezelschap zich in de woeste golven stort... We willen jullie weer heelhuids terug hebben namelijk !
    Veel plezier nog en tot de volgende update !

• 23 Oktober 2006 - 06:28

Bianca:

Lijkt me geweldig om sochtends wakker te worden en bij de zonsopgang de Mount Everest te zien (beetje jammer van de kou, maar je moet er wat voor over hebben). Was zeker een waaaaaanzinnig uitzicht?!! Erg benieuwd naar de foto´s? Zodra je terug bent maar even een avondje inlassen Cin,haha.
    Geniet er nog van en veel succes met de lange trein en busreizen.

• 23 Oktober 2006 - 06:41

Sam:

Als ik lees wat er nog allemaal op jullie programma staat, lijkt het mij alsof je nog 4 weken wegbent! Gelukkig is dat niet zo. Mis jullie. Geniet er nog van en veel succes straks weer in India met al die viezerds....

• 23 Oktober 2006 - 09:44

Agnes:

Goh, wat kan je veel doen in weinig tijd. Klinkt allemaal fantastisch, maar gelukkig ben je weer bijna terug. Missie!X

• 23 Oktober 2006 - 10:53

Frank:

Geweldig hoor, lijkt me allemaal fantastisch. Alleen al het om zes uur 's ochtends op het dak van je hotel staan lijkt me al leuk, laat staan als je dan ook nog de Mount Everest kan gaan zien. Dat is toch letterlijk een hoogtepunt.
    Geniet nog effe van Nepal, jullie hebben nog een heerlijke terugreis voor de boeg, bofkonten.

• 23 Oktober 2006 - 12:03

Karin En Hans:

vrienden van dees.
    eindelijk een reactie van schotse muts ik heb iedere keer al je berichtjes gelezen maar kon niet antwoorden op dat moment nu dus wel. Jullie maken genoeg mee zo te lezen en te zien sla het maar allemaal goed op in je geheugen want ik denk wel dat dit een eenmalige voorstelling is of ga jullie nog een keer terug.
    Denk het niet. Nou geniet nog maar even Dees ik ga je nog spreken voor wij weg gaan. Heel veel liefs en een knuf van Sammy.

• 23 Oktober 2006 - 12:41

Claudia:

Klinkt weer heel super! En wat betreft de terugreis...hebben ze daar geen sterke drank? Veel plezier nog!

• 24 Oktober 2006 - 09:30

Mam:

Net je berichtje gehad dat je met olifanten gezwommen hebt, wat een geweldige ervarig lijkt me dat, toch weer anders als dat ze langs je tent lopen hahah. Gezien het programma hebben jullie het nog druk van de week misschien kun je in de trein een beetje slapen? of reizen er ook kippen en vee mee want als dat zo is komt er niet zo veel van(grapje). Geniet er nog maar even van, begin je toch al aardig te missen gelukkig voor mij nog maar een paar dagen, voor jullie erg jammer. Dikke kus Ma

• 25 Oktober 2006 - 06:36

Natalie:

De Himalaya lijkt me geweldig. Tot nu toe heb ik alleen de foto's gezien van Eric (weet je nog Cin?), die een deel van de Mount Everest beklommen heeft. Jullie foto's zijn vast net iets anders...Met olifanten zwemmen klinkt ook wel heel bijzonder! Zou ik helaas niet zo snel doen...
    Veel plezier nog de komende dagen en tot snel.

• 25 Oktober 2006 - 18:11

Angelique:

Hoor dat je (weer) op vakantie ben.ik doe toch iets verkeerd geloof ik.Volgend leven misschien.
    Veel plezier nog,groetjes xxx