Afscheid India - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Desiree IJsselstein - WaarBenJij.nu Afscheid India - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Desiree IJsselstein - WaarBenJij.nu

Afscheid India

Door: Kipdees

Blijf op de hoogte en volg Desiree

14 Oktober 2006 | India, Vāranāsi

We zijn nu al weer 2 dagen in Varanasi. We zijn hier via de nachttrein vanuit Agra (nou ja een plaats vlakbij gekomen) . Net gehaald want er was een ongeluk gebeurt op de snelweg en dan zet men (en daarmee bedoelen we ook echt de mensen en dus de bevolking) de weg af tot de familie erbij kan komen, omdat er 2 doden waren gevallen!!! Maar na wat gestress zijn we toch op tijd op het station gekomen en uiteraard had de trein toen 3 kwartier vertraging...Poeh!

Tja de nachttrein, wat moeten we daarvan zeggen. We hebben nu nog geen woorden voor, maar "gelukkig" mogen we nog een keer vanuit Nepal naar Dehli...:-(

En dan Varanasi, de stad van de lijkenverbrandingen en de Ganges (ma ganga).
Drukker, vuiler, stoffiger en armoediger dan alles wat we tot op heden gezien hebben.
Ok, dat was te verwachten, maar echt op een gegeven moment dan: Zijn we er echt wel klaar mee! We hebben een verbranding op een richel van een toren samen met een lokaal gidsje gekeken en naar een ceremonie geweest. Vanmorgen met een boot op de ganges naar alle wassende en zwemmende mensen gekeken, daarna naar een boedhistische tempel (schijnt de eerste van de wereld te zijn). Vanmiddag nog even gewinkeld en zo waar niet lastig gevallen!!!!!

Morgenochtend vroeg vertrekken we naar Nepal, middels een 10 uur durende busrit.
Can't wait! En dat is echt waar, want India hebben we wel gezien. We willen schone lucht, bergen, meren en koelte (is hier 41 graden)

Hiermede nemen wij dus afscheid van India en komen bij jullie terug vanuit het mooie Nepal

Cin en Dees

• 14 Oktober 2006 - 20:35

Bianca:

Met een echte Hollandse verkoudheid lig ik dit weekend plat op de bank, dus ik ben stikjaloers op jullie. Kom vooral niet bruin terug op kantoor Cin! 41 graden! das toch ook niet normaal. Lekker fris met zo'n backpack op je rug (volstaat ie nog een beetje cin?) Ik hoop voor jullie dat Nepal iets koeler en schoner is. Waar komen jullie precies Nepal binnen? Kheb even gegoogled en zie dat het nu zo tussen de 26 en 30 graden is in Nepal (afhankelijk van waar je zit). Goed te doen dus. Ik hoop dat jullie mooie dingen mogen zien en meemaken. Ik kijk uit naar jullie verhalen. Leuk dat jullie zo vaak wat schrijven.
    Veel Liefs
    Bianca

• 15 Oktober 2006 - 10:34

Pris:

op naar Nepal dan, kan me heel goed voorstellen (hoor mij nou!) dat je wel een beetje klaar bent met de vuiligheid... sommige foto's; het ziet er ook niet uit, maar goed, ik zeg maar zo: dan waardeer je straks weer je eigen schone douche in NL... maar daar sta je voorlopig nog niet onder.. eerst Nepal, dat lijkt me echt geweldig! kom maar op met die mooie foto's. nog nieuwe Kush ontwikkelingen? of valt tie toch een beetje tegen? dag chicas! x

• 16 Oktober 2006 - 06:23

Alja:

wel duidelijk he, kan me niet voorstellen dat Dees toevallig ook een vriendin heeft die zo heet!?!?
    Leuk om jullie zo een beetje te volgen, hoef je niet helemaal van begin tot het eind te vertellen als je terug bent! Valt toch mee dat je zo vaak kan internetten.
    En bedankt he Cin voor je kaartje, toch leuk zo'n Nederlandse kaart helemaal uit India, haha! Ik heb leuke cadeautjes gekregen!
    Voor jullie maar goed waarschijnlijk dat de volgorde India - Nepal is en niet andersom! Nu wordt het, hopen jullie, alleen maar beter ... wij lezen het wel weer! veel plezier nog!
    xxx

• 16 Oktober 2006 - 10:04

Frank:

Heel vervelend hoor, dat drukke, stoffige, warme en arme India. Haal nu dan maar een diep in en geniet van de schone lucht van Nepal. Ben zeer benieuwd naar de ervaringen in Nepal. Girls they (wanna) have fun!

• 16 Oktober 2006 - 12:24

Andrea:

Hallo dames,
    Mogelijk dat jullie nu in de bus zitten. Maar gezien het tijdsverschil Curaçao - India kan het ook best zijn dat jullie ondertussen al aangekomen zijn in Nepal! Ben ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe was het eigenlijk bij die boeddhistische tempel? In Nepal zul je er vast veel meer tegenkomen.
    Alles nog goed met de darmpjes??? Lekker coca-cola drinken hoor. Paardenmiddel!!!
    Groetjes.

• 16 Oktober 2006 - 14:00

Ina:

Hallo meisjes,

Even bij Bas en karin om de mailbox te leggen en ja hoor weer een gezellig berichtje van jullie
    Ja dat was stof happen naar ik begreep, hopelijk is Nepal wat frisser en minder stoffig.
    Toen de foto genomen werd was het zeker Maandag(wasdag)hahaha!!!.Geen water om lekker te zwemmen is daar wel gelegenheid voor? ik lees er niets van.
    Prettig verblijf in Nepal en lieve groetjes van Ma met een dikke kus.

• 16 Oktober 2006 - 14:18

Marjan:

he bah, stoffig en warm enzo... wij komen net terug uit het altijd frisse en zonnige Haamstede, waarom zoeken jullie het toch zo ver weg ??? Hoop maar dat Nepal beter bevalt, anders komen jullie volgend jaar maar naar Zeeland (haha, hebben ze daar een lonely-planet gids van ???)