STOEPAAAAA - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Desiree IJsselstein - WaarBenJij.nu STOEPAAAAA - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Desiree IJsselstein - WaarBenJij.nu

STOEPAAAAA

Door: Kipdees

Blijf op de hoogte en volg Desiree

19 Oktober 2006 | Nepal, Kathmandu

Namaste!(of te wel: goedendag!)

Dinsdagochtend zijn we na het ontbijt vertrokken voor onze hiking: een wandeltocht door de heuvels en langs de dorpen van 4 uur. Voldoende kunnen genieten van de mooie natuur met op de achtergrond de Himalaya.

en toen was het tijd voor shoppen!!! Jihaa.... Tussen de buien door zijn we van de ene winkel naar de andere winkel gerend, maar zeker wel geslaagd. Mocht het deze winter -20 worden in Nederland, dan zitten wij goed met onze mutsen en poncho's.

Woensdag op weg naar Kathmandu. Een busreis van 8 uur. Dit zijn we ondertussen wel gewend... beetje genieten van de natuur, op het dak van de bus reizen en als je elkaar echt zat bent kan je nog een paar uur naar je MP 3 speler luisteren...

Kathmandu is weer een "echte" stad. druk, smalle straten, stoffig en ook heel veel toeristen. Maar vriendelijk, gezellig en leuke restaurantjes. 's avonds gegeten met de hele groep.

Vandaag stadstour.. eerst naar een hindoeistische tempel (iets wat begint met een P), waar ze ook lijkverbrandingen doen. Daarna op weg naar de grootste Stoepa van Nepal. Stoepa is een boedhistisch ding! Zie foto..

's middags mochten we zelf aan de slag bij de Nepalese kookcursus. Dees heeft de spinazie prima bereid en Cin heeft alle knoflook moeten pellen.. leuk! het was allemaal wel erg lekker en we zitten vol voor de rest van de dag..

Nog even voor de goede orde:we hebben nog geen foto van onze gids en ook nog niet van ons in bikini!

• 19 Oktober 2006 - 12:13

Bianca:

Wauwwww, wat een berg! Heel mooi uitzicht. Als ik jullie verhalen zo hoor over Nepal, lijkt het met een geweldig land. Geniet er nog even van hoor!! Groetjes Bianca

• 19 Oktober 2006 - 12:37

Frank:

Namaste!
    Nou dames, dit is het echte werk hè, nu dan een foto in de sneeuw op de top van zo'n bergje. 'Een boedhistisch ding', we verdiepen ons aardig in de cultuur zie ik. Hoe is het eten in Nepal? Moet je dan de volgende dag van die stoppillen slikken of valt het wel mee? Girls have fun!

• 19 Oktober 2006 - 15:16

Agnes:

Tsja, volgens die tarotkaarten zou je spiritueel worden Dees, maar voorlopig heb je het gewoon nog over een boedhistisch ding, dus nog steeds een ongelovige?

XXX

• 19 Oktober 2006 - 20:46

Driesie:

Hallo dames,
    Wat een indrukken weer! En hoe was dat nou: voorbereiden van spinazie en knoflook pellen???? Lijkt me namelijk iets wat jullie in je leven al vaak zat gedaan hebben en niet iets typisch "Nepalees".

"Het gaat natuurlijk om de kruiden, Dree!!! Niet meteen zo zeiken."

Sorry!

Ik hoop dus gewoon dat het lekker gesmaakt heeft.

Groetjes!

• 20 Oktober 2006 - 09:21

Natalie:

He there!
    Zo, ik heb inmiddels alle gemiste berichten gelezen en ben dus weer bij met jullie avonturen! Ziet er goed uit, vooral de natuur van Nepal. Ik heb het woord 'shoppen' al veel voorbij horen komen...hopelijk hebben jullie nog extra koffers..
    (Cin, wel jammer dat ik niet meer op woensdag bij je kom eten, dan had je kunnen laten zien wat je bij de cursus hebt geleerd..)
    Veel plezier nog! Groeten.

• 21 Oktober 2006 - 08:19

Claudia:

Even inhaalslagje gemaakt met het lezen van jullie berichten. Wat gaaf klinkt het allemaal. Vooral dat shoppen natuurlijk, hahaha. En kookcursus?!! Yummie,daar ben ik heel benieuwd naar!Foto gids ook!Groetjes!