Heerlijk, frisse lucht - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Desiree IJsselstein - WaarBenJij.nu Heerlijk, frisse lucht - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Desiree IJsselstein - WaarBenJij.nu

Heerlijk, frisse lucht

Door: Kipdees

Blijf op de hoogte en volg Desiree

16 Oktober 2006 | Nepal, Kathmandu

Terwijl jullie de eerste werkdag achter de rug hebben, hebben wij de eerste dag in Nepal als zeeeeer prettig ervaren.

De busreis gisteren van Varanasi naar de grens van Nepal was echter niet zo prettig, om precies te zijn heeft die 13 uur geduurd over hobbelige wegen. De aankomst was ook al rommelig, ambassade van India om uit te checken en daarna weer naar die van Nepal om weer binnen te komen, terwijl er een torrenplaag is en je dus allerlei beestjes in je haar, t-shirt, onderbroek enzovoort heb zitten......

Maar vandaag zijn we dan met de bus naar Phokara getrokken, ook deze reis duurde 9 uur, maar de helft van de tijd hebben we boven op de bus gezeten!!! Echt geweldig.
Ten eerste is het hier een graad of 25, ten tweede is het niet stoffig, maar allerlei mooie groene bergen. Vriendelijk mensen die je niet steeds lastig vallen.
Nee, echt WE LOVE NEPAL!!!

Trouwens, aangezien de interesse voor onze gids zeer groot is.....(echt, daarover hebben we meer reacties gekregen dan onze avonturen) We hebben een nieuwe in Nepal; Madhu. Ook op zich wel een fraai exemplaar van het mannelijk geslacht.
Vinden wij wel fijn, gezien het feit dat je daar toch een dag of 10 naar moet kijken ;-)

Morgen gaan we 4 uur hiken (wandeltocht van 12 km door de heuvels, want volgens Madhu mag je dit nog geen bergen noemen) en de plaats bekijken. We hebben al gezien dat je hier heeeel goed kan shoppen, dus dat staat verder nog op ons programma!

Groeten weer uit het relaxte Nepal van Cin en Dees.

• 16 Oktober 2006 - 16:39

Venessa:

Bericht voor Dees.

Hoi hoi. Fijn om te horen dat het goed gaat. Jullie hebben echt al een hoop gedaan en gezien. Komen jullie nog wel een beetje aan relaxen toe??? Leuke foto's, voor ons hier onvoorstelbaar dat er zo geleefd en gewoond kan worden. Maar goed, de temperaturen daar zijn beter dan hier (het begint hier nu dus echt koud te worden)! Verder weinig nieuws hier uit het verre Nederland. Veel plezier nog. Groetjes Venessa (ook de groeten van m'n vader)

• 16 Oktober 2006 - 18:18

HB:

Dat Nepal he? dat lijkt verdacht veel op Shotland, weet je zeker dat je niet in het Huntly Castle bent? Madhu: FOTOOOOOH??????

• 16 Oktober 2006 - 18:19

HB:

• 17 Oktober 2006 - 06:30

Sam:

Leuk, boven op zo'n bus. Lijkt me ook wel wat. Nepal klinkt een stuk beter dan India. En die torren!! Getsie!!
    Marjan en ik hebben gister Natas en Pris van de baan gemept. Met ons alles ok.
    Graag foto gids.
    Bye bye...

• 17 Oktober 2006 - 07:34

Frank:

Ziet er inderdaad heerlijk uit, Nepal bedoel ik. Op de bus, zo hoor je te reizen. En om dan in te springen op het gidsen gebeuren, dan zie ik liever een foto van een van jullie of allebei in badpak... denk ook aan de mannelijke lezers van jullie avonturen. Wandel ze, shop ze, geniet ze, van de frisse lucht, de frisse geuren, het uitzicht, daar hoort Madhu dan ook bij. Girls have fun!

• 17 Oktober 2006 - 08:20

Robin:

Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik dat jullie veel klagen voor mensen die op vakantie zijn. Te warm, vies, stoffig, torren, irritante mensen enz. Weet je wat pas erg is? Dat WIJ allemaal gewoon moeten werken!!!
    Frank, ben het helemaal met je eens, kom op met die bikini foto's!

• 17 Oktober 2006 - 09:16

Agnes:

Brrrrr een torrenplaag. De rest klinkt allemaal goed, maar toch liever spam in mijn mailbox dan een torrenplaag...
    Maar veel plezier met shoppen meiden!

• 18 Oktober 2006 - 07:32

Aad:

Hallo dames ik kijk regelmatig even op de site en vooral die foto van nepal is heel mooi bij die andere zie je pas echt wat armoede is nou ik blijf het in de gaten houden en nog een prettige vakantie natuurlijk en geniet vooral van de reisleider groetjes van aadje